Pagina's

zondag 27 september 2020

De wondere wereld van de Kolibrie!

We vonden Trochi in zijn nestje. Hij was wat verdrietig, want hij dacht dat hij niet veel kon. We bekeken dat kleine vogeltje even van wat dichterbij en wat ontdekten we...
- De kolibrie kan supersnel met zijn vleugels slaan (dat konden wij ook)
- De kolibrie kan vooruit, achteruit, omhoog en omlaag vliegen! (achteruit lopen bleek voor ons niet zo gemakkelijk te zijn!)
- De kolibrie is een echt zoetbekje en haalt met zijn lange tong nectar uit de kroonbuis van de bloemen. (de kleuters wisten maar al te goed dat de bijen van die nectar honing kunnen maken. En of we zin hadden om ook iets zoets te sneukelen... We toasten op een mooi kolibrie-jaar!)
- De kolibrie maakt een zoemend geluid, net als de bijen
- Er bestaat ook een kolibrievlinder. Loïc vertelde dat hij al eens een echte zag!
We probeerden net als de kolibrie ook eens te vliegen, maar helaas... wij kunnen enkel springen!!

Vliegen als een vogel, 
ik wou dat ik dat kon. 
Heel hoog vliegen zou ik, 
misschien wel naar de zon. 
Maar ik kan alleen maar springen, 
en dat stelt weinig voor.
Vliegen zal ik nooit leren, 
en dat is erg jammer hoor!






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten